Organisera mera

Jag är organiserad! Ja ja…nu vet jag att ni som känner mig viker er dubbel av skratt eller sätter kaffet i vrångstrupen av ren förvåning. Men det är min läxa kan jag berätta. Jag har haft det stora nöjet att få coaching  och det är så underbart nyttigt och givande. Som ni alla förstår så är det här med planering och organisering min svagaste punkt. Det är bara att ta sig en titt på mitt skrivbord så fattar man.

Men nu ska det alltså bli andra bullar. Arbetstiden ska planeras och jag ska bli medveten om vad jag egentligen gör på dagarna. Man kan ju tycka att jag borde veta det…

bild lånad från organisedlife.com

bild lånad från organisedlife.com

En sak som blev väldigt tydlig är det här med att sticka emellan med saker direkt när det dyker upp. Jag jämförde med dottern som är frisör. Hon bokar in sina kunder i en tidbok. Om det kommer in en kund och ber om en klippning av lugg när det redan sitter en kund i stolen, så säger inte hon, visst det fixar jag på stubben. Men det gör jag.

Jag har en business coach i  SL också. Michael är företagare i Chicago. Vi ska inte jämföra våra företag varken i storlek eller verksamhet, men det finns ändå många likheter. Han har en annan inställning till sitt jobb än vad jag har, och det är intressant att diskutera vad det är som ger framgång och vad som bara tar energi.

Och vad säger han då? Vad är det viktigaste för ett framgångsrikt företagande? Jo Time management…

5 svar

  1. ”Det fixar jag på stubben” är ett uttryck som jag antagligen aldrig skulle använda även om jag har tid med en luggklippning haha :p

  2. Jag har försökt lära mej att endast planera 50% av en arbetsdag, för resten går åt ändå.På så sätt hinner jag det jag tänkt. ( Ibland går det förståss åt helsike,men inte lika ofta längre!)

  3. Nina – ja men du vet ju att jag gärna lägger ord i din mun 😉

    Ewa – Då borde man rent teoretiskt kunna jobba 50% och hinna och tjäna lika mycket! Trevlig tanke eller hur?

    • Nej Lena så blir det inte,men varför inte prova?

  4. Jag börjar i morgon!

Kommentera

