Fråga?

Varför är det stång på herrcyklar?

Jag fick låna käre sambons cykel när hunden skulle rastas i dag. Min blev nämligen stulen på Yran.
Och nej… den var inte låst.
Men hur kunde jag vara så dum…jo jag glömde låset i husvagnen och orkade inte cykla tillbaka 1 mil när jag upptäckte det utan jag chansade.
Och nu vill jag inte höra mer om det!

Det är ju jättebesvärligt med stång! Särskilt om cykeln är lite för hög, som i det här fallet, och man måste stanna lite då och då för att hunden ska uträtta sina behov. Jag är glad att jag kom helskinnad tillbaka kan jag berätta.

2 svar

  1. Stången måste såklart vara där! Hur ska man annars kunna skjutsa hem kärestan på stången efter dansen? Bah, dagens ungdom, ni saknar begrepp om det mest elementära. Vart är världen på väg?

  2. Nu kom jag att tänka på när jag lånade pappas cykel när jag var typ 5-6 år… jag kom inte undan helskinnad från den inte… fyy

Kommentera

