Att möta sina krämpor

Jag har ont i en armbåge. När jag sätter ner armbågen i bordet så liksom strålar det ut mot handen. Som en kärringstöt fast lindrigare.

När jag besökte Hällingsåfallet häromsistens vrickade jag foten när jag tog ett för högt kliv ner på en stenhäll. Nu har jag ont i vrickfoten efter att ha stått på tå för att se nåt under presidenttalet, och inte såg jag nåt för det, så det var helt i onödan.

bils lånad från superstock.com

bild lånad från superstock.com

Ibland när jag suttit hela dagen är jag lite stel i ryggen.

Hmmm…ja det är väl vad jag kan komma på.

Jag äter 5 algtabletter på morgonen. Det är allt vad piller jag stoppar i mig.

Så på det hela taget får man väl säga att jag är en genomfrisk person. Men man måste ju få gnälla eller hur? Så därför gör jag rätt stor affär av mina stackars krämpor. Och ibland är det väldigt synd om mig, fast jag vet att jag borde skämmas för det och att det finns de med betydligt mycket värre krämpor som aldrig klagar.

Men vi har ju alla våra sätt att söka bekräftelse på…

Ett svar

  1. Ordination:Mot din onda fot rekomenderas ryggläge med foten i högläge, mat och dryck får du serverat där du ligger genom att skrika. Mot din onda arm en spikmattebehandling av den svenska varianten, har du ingen får du låna en platta av mej. Och när det är som värst synd om dej rekomenderas även en skål praliner
    Om ordinationen följs lovas mycket snabb återhämtning för du kan nog inte ligga stilla så länge.
    Var rädd om din kropp, för var ska du annars bo?

Kommentera

