Bodil Malmsten

Jag läser helst bara böcker i pocketformat för jag vill kunna knöla med dom och ha dom med mig i badet. Man ska se på en bok om den är läst eller inte tycker jag. Om en bok är riktigt knölig förstår man att den var bra, för då har man inte kunnat lägga den ifrån sig utan den har varit med under både matlagning och i handväskan.

Alldeles fantastiska Bodil Malmsten har skrivit en underbar bok som heter Hör bara hur mitt hjärta bultar i mig. Den är knölig! Dessutom tyckte hunden om den också så ena hörnet är bortgnagt. Något som bara höjer bokens värde tycker jag. Jag brukar däremot inte strycka under och anteckna i mina böcker. Men den här är full av gula stycken från överstrykningspennan. Därför kan jag ta fram den, bläddra snabbt, stanna vid ett gult stycke och njuta av ett citat.

Bodil Malmsten

Bodil Malmsten

”En annan sak som jag inte förstår när jag försöker beställa biljetten i biljettluckan på Stockholms central är varför Sverige envisas med att ha Norrlands inland kvar när det är i stort sett omöjligt att ta sig dit”

Nu har jag precis köpt fortsättningen Kom och hälsa på mig om tusen år. Jag bläddrar lite i den och tittar på bilderna som är lika vackra här som i den första boken. Det är som om jag inte riktigt vill börja läsa för då vet jag att den snart är slut.

I dag är Bodil sommarpratare. Det ska jag lyssna på.

Hon skriver en trevlig blogg också Finistère

2 svar

  1. Kommer snart ny bloggbok, om några veckor, de från norr kommande leoparderna, så läs ut den du håller på med…

  2. Det var en ny definition på bra böcker – knölighetsgraden. Ja Bodil är speciell att både läsa och lyssna på, med sina o-ut-sägliga betoningar. Jag lyssnade härom hösten på Priset på vatten som talskiva, och somnade gott mitt i nått avsnitt varje gång. Så det blev många omlyssningar. Bodil gick i min klass en gång för länge sen här i Stockholm. Redan då var hon duktig på att skriva.

Kommentera

