Hur tänkte dom?

Du måste förstå hur engelsmän tänker, säger Robin en kväll, och berättar.

För länge sedan låg en tjock dimma över kanalen i flera veckor. Tidningsrubriken löd: ”Fog in channel, continent isolated!”

foto av Lena Dalgren

foto av Lena Dalgren

Då kom jag att tänka på en rubrik i Sundsvalls Tidning som jag hörde talas om. Kungen besökte vid något tillfälle Sundsvall och Kjell Lönnå med kör stod för underhållningen.
Tidningsrubriken löd: ”Kungen fick träffa Kjell Lönnå!”

Vi måste förstå hur Sundsvallare tänker också.

2 svar

  1. Sitter vi inte alla i vår egen lilla glasbubbla?
    Mötena som du talar om är väl försöka att komma ut ur den då och då. Sedan klarar man det mer eller mindre bra. Ibland har glasbubblan blivit för snäv och inskrängt och den stora världen bortanför kanalen för stor och skrämmande.
    Så har vi det alla av och till tror jag. Iallafall är det så för mig

  2. Vilken bra kommentar Semlan, åh vad jag gillade den. Du tänker så klokt. Varför kan vi inte alltid vara både kloka och förnuftiga och modiga och öppna? Och lite galna kanske, haha.

Kommentera

