Tvillingsjälar

Jag har en kamrat som heter Selma. Det annorlunda med Selma är att jag inte vet hur hon ser ut, eller vad hon heter, eller var hon bor. Jag vet bara att hennes alter ego i Second Life heter Selma, och att hon där är min bästa vän.

Vi pratar massor och skrattar ännu mer. Efter några veckors bekantskap kom vi på att vi har samma födelsedag. Kanske är det därför vi är så lika, eller så har jag verkligen hittat min tvillingsjäl.  

Efter att ha läst min blogg kom Selma på att vi läser samma böcker och skrattar åt samma sommarpratare. Men nu måste vi gör nåt åt min Winnerbäck skräck. Så nu är jag satt på ett träningsprogram. Idag fick jag första låten.  http://www.youtube.com/watch?v=nrmFxJlZEzQ Den ska jag lyssna på minst tre gånger, sen får jag nummer två. Jag är riktigt spänd på hur det ska gå!

foto av Leonard Gren

foto av Leonard Gren

Det bästa med att ha en tvillingsjäl är att man kan låna varandras magkänsla. I bland är det svårt att lita till sin egen, eftersom man står sig själv för nära, då är det bra att låna någon annans. Då lånar jag Selmas. Och eftersom hon är en klok person med båda fötterna på jorden så litar jag på hennes mer än på min egen. Men det här med Winnerbäck…ja jag vet inte jag…

2 svar

  1. Tänk om Selma är en man! :p

  2. Spännande tanke 🙂

Kommentera

