Om man är god tror man gott om andra

En enkel sanning som jag och väninnan formulerade fram idag när vi gick ut på hundpromenad. Samtalet rörde sig kring hur svårt det kan vara att lita på varandra om vi inte först litar på oss sjäva.

apelsin

Väninnan hade följande liknelse:
Man kan inte klämma annat än apelsinsaft ur en apelsin. Hur hårt vi än klämmer och försöker så kan det inte bli plommonsaft. När vi får våra törnar i livet, kommer vårt rätta jag fram. Det var en intressant tanke tycker jag.

2 svar

  1. Himla fint! Tror att jag personligen är ett förväxt smultron…Men ett har jag just lärt mej, jag ska lyssna mer på mitt inre, mitt jag! kramen….

  2. Bara du inte försöker krama ur nåt annat än smultronsaft…

Kommentera

