En konsert

På dotterns rum sitter en löpsedel ” Jag var där” Den är från den 1 augusti 2006 och vi såg Robbie Williams på Ullevi i Göteborg. Ett par år tidigare hade jag sett honom på Hovet i Stockholm mest av en slump. Som vanligt när man inte har några höga förväntningar så var det överväldigande bra, och efter den konserten började jag lyssna på hans plattor också.

När vi sedan såg att han skulle komma till Göteborg satt jag i internetkö när biljetterna släpptes och fick tag på tre biljetter. Om jag inte minns fel tog de slut på en och en halv timma.

När vi kom till arenan ville inte äldsta dottern stå för långt fram eftersom hon ganska nyligen svimmat av trängsel och värme på en The Darkness konsert, så vi stog nånstans på mitten av den stora planen.

Jag tror att det var cirka 60 000 personer i publiken. Och hur en enda man kan nå ut till alla dessa är en gåta. Men det gör han. Och så mycket att jag vid nåt tillfälle var tvungen att titta mig omkring för att försäkra mig om att det var just mig han tittade på, och det var det!

I höst kommer nya albumet ”Reality killed the video star”. Det första sedan den turnén vi såg. Nu ska han visst inte turnera efter den här plattan sägs det. Jag hoppas det är fel! För den här gången vill jag stå långt fram, då får min svimmande dotter säga vad hon vill, för jag är säker på att om han bara ser mig så kommer han att komma ihåg mig.

Här är en av mina favoritlåtar..

There are no comments on this post.

Kommentera

