Gnällspik

Han är väl bara gammal och lite gnällig, sa min bror när vi pratade om vår pappa en dag, och fortsatte, jag är ju inte så gammal men förbannat gnällig bitvis. Det är en mänsklig rättighet att få gnälla och som jämte är det till och med en skyldighet.

Och visst är det skönt att få gnälla lite ibland? Det liksom lättar på trycket. Grejen är att man måste ha nån att gnälla för som kan ta det på rätt sätt. Jag brukar säga…nu måste jag få gnälla lite, till viss utvald person, och så gör jag det, och sen känns allt mycket lättare.

 

foto av Lena Dalgren

foto av Lena Dalgren

Det behöver inte vara nåt allvarligt gnäll heller, utan det räcker med slut på nån vara på Ica, att jag inte får tag på den jag vill i telefon, att den jag inte vill får tag på mig i telefon eller att det regnar ute. Små vardagliga gnällämnen, som gör livet så mycket trevligare.

Men så är jag ju jämte också. Och ser det som en skyldighet.

2 svar

  1. Jo, men gnälla måste man få ibland 🙂 Helt riktigt. Så underbart vackert foto du tagit i detta inlägg!!!

  2. […] Så tänk på det, när du gnäller, det kan bara bli värre. Och tror du mig inte så läs Kvistlenas inlägg i ämnet, din Gnällspik. […]

Kommentera

