Mina döttrar

– Det är som att ha fått en gudabenådad present som man inte visste att man önskade sig. Citatet är plockat från Sanna Lundells blogg, och jag kan inte mer än instämma.

Tre barn har jag, i två kullar. Först döttrarna som börjar vara vuxna nu, och inte bor hemma längre, och så sonen som precis börjat mellanstadiet. Döttrarna har jag alltså varit heltidsmamma åt fast bara på halvtid. Och de har fått fler vuxna på köpet som de idag har en djup och nära relation med.

Att jag egentligen är en alien har döttrarna alltid hävdat. Jag har liksom inte riktigt uppfört mig som en mamma ska tycker dom. Jag har inte hållit efter och kontrollerat, alltså har dom själva fått ta ansvar för sina handlingar. Även om äldre dottern tycker att det borde ha ingått i hennes uppfostran att få veta att man inte kan dricka en halv liter hembränt utan att bli full. Det fick hon alltså lära sig själv den hårda vägen. Jag ringer inte hela tiden. Så det händer att de ringer och säger lite anklagande, ska du inte ringa nån gång? De tycket att sonen är sååå bortskämd. Så där fick de minsann aldrig göra.

Men vi har väldigt kul när vi gör saker tillsammans. Bär soffor, spelar spel eller sjunger tillsammans på nån fest. Aldrig skrattar jag så mycket som med dom. Och skulle nån säga något ofördelaktigt så försvarar jag dom som en tigerhona, även fast jag själv kan låta om mig över deras beteende ibland. De berättar det mesta för mig, även om jag ibland hade önskat att de hade kommit med en vit lögn i stället, för att skona en stackars orolig mor.

Beviset på att jag är en ovanlig och ganska hänsynslös mamma tycker de att det är att jag skrattar hysteriskt åt följande klipp. Jag skrattar till och med bara jag tänker på det.

5 svar

  1. Ja ack di barna di barna…Jag är lika stolt som du över mina telningar. Och när vi var i London med de tre så hade vi så roligt som man aldrig kan tänka sej!
    Det är rart med barn och det är mängden som gör det, fniss..

  2. du är den bästa mamman ❤

  3. Håller med föregående talare

  4. Hur mycket var det ni sa att ni skulle ha? På kontot som vanligt?

  5. Hahaha!

Kommentera

