Det kommer till mig

I dag mötte jag en bekant på stan. Och när vi skilts åt förstod jag varför vi möttes just idag.

Jag vill gärna projektera vad som ska hända. Har svårt att släppa och bara låta saker ska, även om jag gång på gång blir uppmanad att göra just det. Coacher, vänner och saker jag läser. Alla säger släpp! och det kommer till dig. Jamen…tänker jag då, är det inte bäst att jag försöker styra upp lite.

Min bekant berättade att hon länge gått och funderat över sin verksamhet. Det var jobbigt att få ihop det, och det började ta energi istället för att ge. På en kurs hade hon börjat fundera om det verkligen var det här hon skulle syssla med. Och sen efter ett besök hos en coach, stog det klart. Hon skulle lägga ner. Vad ska du göra nu då, undrade jag. Det vet jag inte svarade hon lyckligt. Men det kommer till mig nu när jag har släppt. Och det är så skönt, fortsatte hon.

foto av Lena Dalgren

foto av Lena Dalgren

I precis samma situation befann jag mig för bara någon månad sedan. Jobb som drog energi ur mig och ingen riktig lust att ta tag i nytt. Efter en ganska snabb överläggning bestämde vi oss för att byta fokus och släppa några kunder. Skönt var första känslan. Men sen började jag så klart att fundera och planera. För vad visste jag inte, men det kändes bra att styra upp lite.

Men så idag fattade jag ju. Jag måste släppa! Jag måste låta det komma till mig! Jag börjar nu!

3 svar

  1. UNDERBAR TEXT!! Tack för att du skrev den till mej just idag! Det var precis rätt…

  2. Gillar vad du skriver här. Lycka till!

  3. […] min coach har jag fått lära mig att släppa, som jag berättat om i ett tidigare inlägg. Att inte tänka så mycket på vad jag tror ska hända. Och om jag kan låta bli det så behöver […]

Kommentera

