Ibland vill jag inte alls möta

Idag pågår ett stort event i min by. Flera tusen människor samlas för en mässa. Ett ypperligt tillfälle för mig at träffa nya och gamla vänner. Men idag vill jag inte alls. Har överlagt med mig själv hela förmiddagen. Det är ju inte så ofta som det händer nåt här som drar så mycket folk. Och det känns som om jag BORDE gå. Men nu har jag till slut bestämt mig. Jag går inte.

Jag tänker sitta här i fåtöljen. Laptopen i knät, dåliga repriser på 3:an, dottern med pojkvän i soffan bredvid och hunden på fötterna.

laptop

Sen ska jag ta ett bad innan jag häller upp ett glas vin medan jag lagar en god middag och låta lördagsfriden infinna sig.

2 svar

  1. Ja vet hur det känns när ”man borde” och det är så jobbigt! Det är ju ett sånt där värdelöst krav som man ställer på sej själv. För ”vem” har koll på om Lena inte besökte eventet? men jag kan rapportera att det var trivsamt, mycket folk och som vanligt gott att äta.

  2. Det var väl för klokt av dig att låta känsla gå före borde och måsten. Det är ju sådana beslut som fyller energidepåerna:)
    Vi åkte in på kvällen, åt middag o roade oss och hade en kanonkul kväll! Men när vi åkte hem strax efter kl 02.00 ”tutades” det fortfarande ljudligt runt om, har ramseleborna fått sova något undrar man:)?
    För din del är jag inte det minsta orolig, du får ju chans att ta igen det nu i veckan! Ha en underbar semseter!

Kommentera

