På väg mot solen

Arlanda tidig morgon. Har precis anlänt från ett kyligt norrland till ett något mindre kyligt Stockholm. I eftermiddag landar vi i ett varm och soligt Egypten.

Arlanda Sky City

Arlanda Sky City

 Jag älskar att resa. Och framförallt gillar jag att vara på väg. Sitta, som nu, på en flygplats och titta på människor som går förbi. Fundera på var de är på väg och vad de ska hitta på resten av dagen. Titta på vad de har på sig och vad de har för frisyrer. Ser dom glada och förväntansfulla ut eller är dom stressade. Jag frossar i förutfattade meningar och eftersom de är omedvetna om det så gör det ingen skada resonerar jag.

Nu ska jag tillbringa en vecka på en solstol i värmen och titta på andra semestrande människor, läsa en och annan bok och bara njuta av lugn och ro. Om tekniken är med mig kommer det rapporter i bloggen under veckan.

3 svar

  1. Åh, så härligt! Ha det så gott i värmen! 🙂

  2. Jag är inte alls avundsjuk…

  3. Det är jag!!
    Jag erkänner direkt…..kan inte ens låtsas som att jag inte är det

Kommentera

