Tidsoptimism

Många kan nog tycka att jag är en tidsoptimist. Saker som jag ska gör ”nu” tar ofta en liten stund innan de blir gjorda. Nu har jag fått förklaringen! Jag använder mig av egyptiska minuter! Ett vedertaget sätt att se på tid här.

– Den är klar om tio minuter säger de här….egyptiska minuter alltså…kommer det sen. Och då kan det röra sig om en timme ungefär. Och inte är det någon som blir stressad för det. Och vi börjar så sakteliga att vänja oss.

Något säger mig att utbrändhet är ett okänt begrepp här. Här där de flesta jobbar minst tolv timmar per dygn, trettio dagar i sträck och sen är ledig tio dagar. Året runt.

foto Lena Dalgren

foto Lena Dalgren

Så nu vet ni vad det beror på när det tar lite tid för mig. Jag har anammat egyptiska minuter.

Ett svar

  1. men nu har det gått många egyptiska minuter, dags att blogga vidare!

Kommentera

