Hur man ser på saken

”Du blir vad du tänker” säger kloka vänninan. Jag kunde inte låta bli att tänka på det när jag såg Andreas Carlsson i söndagsmorgon. Jag hängde inte riktigt med från början av intervjun, men förstog att han pratade om att göra något roligt varje dag. Att det är det som ger energin till att orka med det som inte är såå kul.

Och då satte jag genast igång att tänka på ”stora” saker.Resa, spela med bandet eller fika med nån glad kamrat. Men så när Andreas ska berätta vad han gör, som ger energi, så är det helt andra saker. Jobbet, sonen och som idag chatta med tittarna.

foto Lena Dalgren

foto Lena Dalgren

Och det var då jag gjorde kopplingen. Allt handlar om hur vi tänker. Hur vi ser på det vi gör varje dag. I morgon blir dagens stora utmaning att se det roliga i bokföringen…

3 svar

  1. Lycka till med bokföringen!

  2. men efter bokföringen får du gå på Yoga och de ger energi!

  3. omvårdnasförvaltningen intution anna bornstein människor nära döden visa öden….

Kommentera

