There’s a hole in the bucket

Jag ser det mesta i bilder. När jag ska förklara en känsla målar jag gärna upp en tavla eftersom det är så jag ser det själv. Någon gång ska jag ge mig på projektet att måla dessa tavlor på riktigt, men än så länge finns de bara i mitt huvud.

Inne i mig finns en hink. Dit stoppar jag positiva kommentarer, kärlek och omtanke som jag får av människor runt omkring mig. Problemet är att den här hinken har hål i botten, så allt rinner ut igen. Jag behöver ständig påfyllning, vilket inte alltid är så lätt att få och rent omöjligt att kräva.

bild lånad från weborg.se

bild lånad från weborg.se

Kan inte låta bli att tänka på en sketch med Ronny Eriksson och Anna-Lotta Larsson, där han förklara att;
– Jag har ju sagt en gång att jag älskar dig! Jag säger till om det blir någon förändring.

Nu har inte jag det så på något sätt alls. Tvärtom är jag lyckligt lottad och får höra ofta att jag är omtyckt och älskad, men det hjälper liksom inte. Det tycks som om hålet bara blir större och större, så det är tomt nästan jämt.

Vad gör man åt detta undrar jag nu? Kan det vara dålig självkänsla som spökar? Är det så här för dig också? Tänk så skönt om det bara kunde stanna kvar och skvalpa runt där inne. För jag vet att när det blir överfullt så blir det så där bubbligt i kroppen. Och om det inte rann ut hela tiden så skulle bubblet komma oftare, och det är en skön känlsa.

5 svar

  1. Hejsan svejsan!
    Jag har varit utan botten i min hink jag….Ett tag, och det är läskigt. Men, nu har jag gjort en ny botten, tror den är av spindelväv, stark men lite otät. Just idag känns det dock som att den tätnar, beroende på hur jag tänker!!

    kramen..

  2. Som gravid känns det nästan som att hinken är upp och ner 🙂

    Orden haglar mot plåten och innehållet, det har runnit ut för länge sen.

    Annars, sådär ogravid och i valiga fall tänker jag att man väl åtminstone kunde ha en sil där vid hålet. Sån att man kan få behålla något, det största och det bästa.

  3. Du får se till att hitta någon sorts själslig plastic padding till din inre hink!
    Kul att du har en blogg och tänkvärda ord. Den här tänker jag följa!

    • Det var ett bra uttryck! Själslig plastic padding. Jag meddelar när jag hittat min!

  4. […] Kom just på att detta nog är den själsliga plastic padding jag letat efter. Och fattar ni inte vad det är, får ni titta i kommentarerna till det här inlägget. […]

Kommentera

