Att ändra uppfattning

Det borde vara förbjudet att bara lyssna på en åsikt. Än en gång har jag blivit påmind om det. Jag anlände till ett seminarium på fredagen med en bestämd åsikt, och for hem med en annan mer nyanserad syn på saken.

Nu kan det ju vara mer eller mindre lätt att ändra åsikt, och iband anses det inte heller som riktigt trovärdigt. Vända kappan efter vinden är inte en positiv egenskap.

bild lånad från harnosand.se

Egentligen borde vi se det som en bra egenskap. Att kunna lyssna in andras synpunkter fast vi har en bestämd uppfattning o0ch sedan omvärdera och kanske till och med ändra åsikt.

Ett svar

  1. – jag har gjort det idag! ändrat uppfattning alltså. Sitter med anställningsintervjuer och har en väldigt klart bild över hur vissa sökande är ”jag känner dom ju”, men ack vad jag bedrar mej. Titta och lysnna med ett öppet sinne och du ser och hör så mycket som du skulle missa annars.Häftigt

Kommentera

