Vad är det som händer?

En jag känner har fått en stroke. Ja det är livet och sånt som händer i vår ålder, får jag veta. Vadå vår ålder? Vadå händer? Betyder det att jag bara ska rycka på axlarna och låta livet gå vidare?

Hummande svarade jag nåt neutralt, men kände inuti att det här var inget jag bara gick med på sådär utan vidare. Men egentligen…vad ska man göra annat?

Nästa gång kan det faktiskt vara du eller jag. Lev i nuet, ta till vara på dagen, njut av varje stund. Känns det igen?

Så just nu njuter jag i fulla drag över att det är deadline i morgon och jag har massor kvar att skriva, jag tar tillvara på denna kalla, blöta och mörka dag och njuter av att oroa mig för min vän. Nån som tycker att sängen och täcket över huvet låter som en bättre idé?

bild lånad från tapetserarverkstad.com

2 svar

  1. Det är strax 10 år sen KM fick sin hjärtsmäll också, den förde med sig det goda att vi njuter av det lilla och ”rår om” varandra mera. Ta vara på var dag! kram på dej idag Lena.

  2. Ibland händer det saker som får en att stanna upp tänka till lite grand extra. Men ibland kommer det något gott även ur såna här hemska händelse, om man kan se det. Jag tror du är inne på rätt spår i alla fall – en lite större medvetenhet om och tacksam för det livet bjuder, och kanske blir man bättre att till vara på det. Kan det vara så enkelt?

    Du ska se att det blir bra, till slut.

Kommentera

