Jag är stor nu

Jag har konstaterat att jag nog blivit stor nu. Och det var väl i så fall på tiden. Jag har hela veckan haft någon slags känsla av att jag borde göra något åt att det började närma sig advent. Inte för att jag riktigt kan förstå det utan tror fortfarande att någon tagit bort några veckor i höst. Men hursomhelst så har jag inte gjort ett enda dugg åt denna advent i antågande.

Förr om åren har jag löpt amok om det inte har varit advent på fredag eftermiddag för den första advent. Jag minns år då jag likt en rytande major kommenderat fram ljusstakar i fönstren medan jag själv bytt gardiner och skurat på samma gång. Allt för att sedan, helt utpumpad och med en mindre glad familj, kunna sätta mig ner och ”njuta av friden”.

bild lånad från jenflem.wordpress.com

I går kunde jag njuta av lite ledighet och tänkte att det blir bra att pyssla med detta i morgon. Ta lite glögg, spela nån bra musik umgås lite med sambon medan jag kommenderar honom (ja jag vet…men bara lite) att sätta ljusstakar i fönstren. Det får nämligen inte bli fel ljusstake i fel fönster om ni fattar.

Och innan i morgon när mörkret faller kommer det att vara så fint och stämningsfullt så. Och då ska jag för övrigt på Lars Winnerbäck konsert. Det är väl ett trevligt sätt att fira första advent.

There are no comments on this post.

Kommentera

