I natt jag drömde

Jag kommer så gott som aldrig ihåg vad jag drömmer. Det finns ju olika metoder att träna upp det där, men jag har akdrig haft tålamod riktigt att göra det. Oftast snurrar hjärnan igång direkt när jag vaknar och så är drömmen borta.

I morse när jag vaknade hade jag en mycket tydlig bild av vad jag drömt. Låg kvar en stund och funderade på den något makabra och märkliga drömmen. Det var nämligen så att jag drömde att jag låg på operationsbordet och skulle opereras, Ben och armar skulle byta plats med varandra. Ja armarna skulle vara kvar på sin plats, fast tvärtom, om ni fattar. Jag hade en diskussion med sköterska hur det skulle gå med händer och fötter. Om det inte skulle bli besvärligt att ha tår och fingrar åt fel håll. Men hon förklarade tålmodiget att de skulle också byta plats. Så det skulle inte bli nån skillnad.

bild lånad från Femina

Han som skulle utföra denna operation var mannen som häromdagen styckade min julgris. Problemet var att han var lite stressad. Så de började söva ner mig flera gånger, men sen så kom han på att det var nåt annat som skulle göras, och så fick jag vänta en stund till. Under tiden kom det in flera olika personer och pratade med mig. Berättade att de träffat mig tidigare av en eller annan anledning. Av dessa kommer jag bara ihåg en, men vet att det han berättade var en mycket viktig händelse i mitt liv.

För någon månad sen sa en av mina vänner, jag tror att du är på väg åt fel håll. Och jag minns tydligt hur jag under en av mina coachingtimmar, för ett år sen, plötsligt klev av den spikraka vägen mot målet och plötsligt kände en oerhörd lust att gå åt ett helt annat håll.

Är jag där nu? Där jag ska vika av vägen. Har jag så svårt att se det så att man måste ta till drastiska åtgärder och låta benen byta plats med varandra för att de ska leda åt ett annat håll. Eller var det bara en dröm?

There are no comments on this post.

Kommentera

