Jag får liksom ingen ordning på min jul

Det började med den försenade adventstarten. Då det som varit livsviktigt tidigare år plötsligt var helt ovesäntligt. Och det blev ju advent ändå!

Sen har det bara fortsatt. Fast tvärtom. Det som brukar sparas till sista stund är redan gjort! Kakor bakade, julklappar köpta och tomtarna framme. Nu är det bara granen och lite matlagning kvar.

Hur gick det här till? Och vad ska jag göra alla dagar fram till jul?
Lyssna

5 svar

  1. Vad underbart!!! Nu kan du bara njuta och mysa, inge stress!!! Kanske ta dig tid för dig själv, unna dig något! =)

  2. Känner ett sting av avundsjuka! Hos mej händer ingenting,men jag känner mej helt lugn iallafall.Nån sa att julen kommer även om jag inte gjort allt som ska göras, och det känns ju bra så jag inte ställer till det för er övriga som ligger i fas…..

    • Det kommer att bli för dig som med min advent. Den kom ändå och blev hur bra som helst. Du kommer att få en skön och vilsam jul det är jag säker på. Det är då vi ska läsa och lyssna på alla böcker vi ligger efter med.

  3. Den där låten är med på en av mina playlistar…men säg det inte till någon.

    • Tiger som muren…

Kommentera

