Parkeringscirkus

Att hitta en parkering i stora staden den före julafton kändes som ett äventyr. Jag förberedde mig på några varv runt stan, och med lite otur skulle någon timme gå åt till diverse felkörningar. Men vips så stog vi pakerade i första bästa parkeringshus. Voilá! Det här var ju ingen konst tyckte jag och drog lyckligt mitt bensinkort i parkeringsautomaten.

När vi hade ut plockat upp allt och alla som skulle med hem och skulle påbörja hemfärden, började det knorras om hunger i baksätet. Vi bestämde oss för att ta en burgare innan vi lämnade stan så en ny parkeringsplats letades upp, och bensinkortet drogs än en gång i en parkeringsautomat.

bild lånad från svetto.se

Då slår det mig att jag aldrig drog för något kvitto och utkörningsbiljett i det första parkeringshuset. Glad för att jag i alla fall kom på det medan jag fortfarande var kvar i stan, beslutade vi att äta först och sen åka tillbaka och avsluta den parkeringen.

Efter lite kringel krokar och en fulvändning på gågatan, stannade jag vid automaten och den unge mannen hoppade ut för att dra kortet. Då slår det mig…jag drog aldrig kortet i automaten vid matstället!!

3 svar

  1. Om du hade haft din gps den här dagen skulle det aldrig hänt, för då har du ju haft tid att dra korten vid båda tillfällena

    • Precis! Du har fattat det här du Ewa!

  2. Det är låter ganska roligt när man läser det i efterhand, och vi kan ju skratta åt det. Men just i den stunden….

Kommentera

