Att känna sin begränsning

– Jag har vågat göra saker som jag inte vetat om jag kunnat. Så svarade Siw Malmkvist, i Stjärnor på slottet, på frågan hur hon hade kunnat nå såna framgångar.

Och jag kände igen mig i det. Jag har månag gånger ställt mig frågan.
– Men hur trodde jag att jag skulle kunna det? Har jag ingen förmåga att känna min begränsning?

Men sanningen är att oftast så klarar jag det jag sagt att jag ska göra. Visst misslyckas jag ibland, men konstigt vore det väl annars. Men på det stora hela så ror jag iland det jag föresatt mig. Kära väninnan skulle ha sagt, du är vad du tänker, alltså klarar vi allt bara vi tänker att vi gör det.

Så min senaste galenskap var att tro att jag kan handlägga projektansökningar för EU- bidrag. Och idag måste jag jobba dessutom. Kommer inte ihåg när jag jobbade en mellandag senast. Har nog inte hänt sedan jag jobbade på lasarettet för trettio år sedan.

Så nya utmaningar, nya rutiner och nya erfarenheter. Känns som ett bra slut på detta och en bra början på nästa år.

There are no comments on this post.

Kommentera

