EGOåret

För en tid sedan hade jag ett samtal med en väninna. Vi pratade om året som varit och att det kanske inte varit det allra bästa året. Vi hade båda gjort saker som vi inte velat. Nu bestämde vi oss för att det får vara slut med det!

Livet är för viktigt för att vi ska göra det vi tror förväntas av oss och inte det vi själva vill och mår bra av. Vi kom fram till att detta år ska bli EGOåret. Det år då vi ska vara egoistiska nog att bara göra det vi själva vill.

Häng gärna på! Det här ska bli vårt bästa år någonsin!

9 svar

  1. Jag siktar också på ett egoår!!kram…

  2. Eftersom jag haft lite förhandsinfo om året som skulle komma, har jag pratat mej varm om det med olika kompisar.och det är rätt märkligt vilka reaktioner det väckt. En såg närmast förskräck ut och kunde inte förstå hur jag ens kunde tänka tanken, en annan tyckte att- du gör väl alltid vad du vill! och en tredje ville helt klart hänga på! Vissa sätter likhetstecken med att om man är EGO kliver man automatiskt på andra och kan även såra, men så ser inte jag det, utan det gäller att följa sitt hjärta i alla lägen för då mår man som bäst! Så jag är laddad till tänderna och är säker på att när vi sammanfattar 2010 kommer vi att vara så jäkla stolta och nöjda över oss själva! Nu kör vi!

    • Tänker man till lite så inser man ju att det inte alls innebär att kliva på andra. Att vara EGO betyder ju att se till sig själv och göra det man mår bra av. Och bra mår man ju sannerligen inte då man kliver på andra!
      Jag ser med spänning fram mot att sammanfatta detta år! Nu kör vi som sagt 🙂

  3. Låter som ett utmärkt initiativ. Kör hårt tjejer, se till att det inte bara blir snack utan verkstad också! Ni är värda det, och det kommer att bli jättebra!

    • Sen kanske vi behöver hjälp av den där j*vla klubben som aldrig tycks komma igång!

      • Hördudu, du får ta initiativ själv, det är helt ok. 🙂

  4. Man kan tänka som så också, att man gör det av respekt för sig själv! Så har jag formulerat mina nyårslöften.

    • Det var en bra formulering Kicki, de är ju de det handlar om.

  5. […] sätt, jag lovar, och du kan hitta dem. Kanske kan du göra som Kvistlena och utlysa det stora EGO-året? Eller vill du börja lite enklare? Här är ett par idéer att testa och se om det […]

Kommentera

