Vad är ditt regn?

”There are so many seeds in my soul waiting for the rain” Singing Bear

Såg detta citat på Singing Bears facebook och blev alldeles stum av beundran för hur man kan säga nåt så vackert. Och visst är det tänkvärt!

Vi har alla en massa frön inom oss som bara väntar på att få blomma ut. Kloka tankar som ska sägas, en vacker tavla som ska målas, en dans som ska dansas eller ett skratt som ska få bubbla fram.

Det gäller bara att hitta sitt regn att vattna fröna med. Vad vattnar du dina frön med? Jag har funderat på detta några dagar nu men inte kommit fram till nåt. Är det jag själv som ska vattna eller är jag beroenda av att nån annan gör det? Är det i mötet med andra som det uppstår regn, som när moln bildas och möts? Fundera på den!

bild lånad från dagbladet.no

Jag har skrivit om Singing Bears musik hör förut när jag berättade om den spännande musiksidan TheSixtyone. Han är helt klart värd en lyssning.

Men idag är det dags att redovisa hur du har varit snäll mot dig själv den här veckan? Själv har jag tränat på gymmet två gånger. Mina muskler tackar mig lite hårdhänt, men det tar jag som uppskattning.

2 svar

  1. okey, kollar i den lilla boken…det bästa jag gjort för mitt EGO är att jag tog mej mod till det där samtalet som jag skjutit upp.-Vilken skön känsla när det var klart och va bra de gick! Nån har sagt att vi ältar det som tynger oss ungefär 600 gånger och de är ju lite onödigt när man bara kan ta tag i saken direkt, snacka om att spara tid och va bra för ens EGO!!

  2. […] att det blev ett väldans bra EGOår. För att förklara hur jag tänker backar jag tillbaka till det här inlägget. Det handlar om att vattna sina frön. Det finns många sätt att vattna och vi har alla våra […]

Kommentera

