Lättrörd

I vår släkt är vi väldigt lättrörda. Min kusin Stora Starka Stefan leder ligan, men vi andra kommer inte långt efter. Jag har tillbringat många eftermiddagar gråtandes tillsammans med min morfar framför nån gammal svensk pilsnerfilm.

Prisutdelningar är en pina. Då rinner tårarna direkt.
– Men mamma!! det är ju inte ens en svensk! har jag fått höra nån gång. Men det hjälps inte vem det är, jag blir rörd vem som än vinner.

Skolavslutningar ska vi inte ens prata om och på livekonserter fälls det också en och annan tår. Jag kan ibland får sms från min dotter med texten – grinar du nu? Då brukar det vara idol eller nåt liknande program på TV, och det gör jag ju så klart.

Men idag tror jag att jag slog rekord. Då grät jag i slutet på filmen Alvin och Gänget 2…

Alvin och hans gäng

3 svar

  1. Men jag tycker inte att det slår mitt rekord när jag grät då Kjell Bergqvist blev fast i en av cellerna i ”Fångarna på fortet”. Jag var visserligen gravid, men ändå…

    • Håller med! Det är svårslaget 🙂

  2. Haha 😀

Kommentera

