Att skapa bilder

I bland när jag pratar med andra om deras känslor och relationer är jag förbaskat klok. Så klart är jag medveten om att det är lättare när jag inte är inblandad själv. Men det hindrar mig inte från att komma med goda råd.

En av mina bekanta bränner herrar på löpande band. Aldrig har hon träffat någon så fantastisk och varit så kär som just i den hon för tillfället träffar. Men sen händer nåt och mannen i fråga drar sig undan med en mer eller mindre trolig ursäkt.

När man står på sidan om är det lätt att se vad som händer. Det är inte många som vågar bli uppslukade efter så kort tid. För att ge en bild av hur jag såg på det, målade jag upp en liknelse för oss båda. Jag har lätt för att se saker i bilder och den här gången lyckades jag också förmedla den till henne.

Det här gav mig idén att bygga upp bilder i second life. Inte för andra utan bara för min egen skull. Och nu hittade jag verkligen mitt verktyg. Jag har precis avslutat en serie om tio bilder och har redan nästa serie i huvudet. Hur spännande som helst är det.

En av bilderna i serien "Tearing down a wall"

Min gästskribent på Kvistlenas andra liv, har precis gjort ett inlägg om konst och kultur i second life. Läs det! Det är också spännande.

There are no comments on this post.

Kommentera

