Superwoman

Jag trodde för ett tag att jag var superwoman. Sedan nyår har jag och kära väninnan styrketränat tre gånger i veckan. Starkare och starkare har vi känt oss och lagt på fler och tyngre vikter.

I början på den här veckan klagade kära väninnan över att nåt åkt på sned i ryggen, för hon hade så ont i benen ända ner i fötterna. Själv var jag lite stel i höften, men tänkte inte så mycket på det. Men sen blev det värre, och jag trodde ett tag att jag drabbats av akut benskörhet då det kändes som om höftkulorna skulle åka ur sina fästen.

Vi hoppade över en träning och började återhämt oss. När smärtan var borta var det bara att konstatera att det nog berodde på att vi lagt på för tunag vikter vid benpressen. Jag var ingen superwoman, utan en helt vanlig, medelålders, otränad tant. Som får ont i muskelfästen och leder om jag tar i för hårt.

There are no comments on this post.

Kommentera

