Vad ska livet lära oss idag?

Jag och dottern tillbringar helgen i fjällen. Jag har längtat efter det här. Jag vet att det är här jag hämtar energi, får perspektiv på tillvaron och kan tänka klart. Eftersom senaste tiden har varit full av frågor har jag sett detta som min tid att reflektera och komma fram till svaren.

På väg till backen idag så krockade jag. Med min nya fina bil. Det gick inte fort. Skador bara på bilar och inte på några personer. Så det gick ju bra. Några tusenlappar i självrisk och besväret att vara utan bil några dagar.

Men jag kunde ändå inte låta bli att fundera. Vad ska vi lära oss av detta? Att livet kan ändras snabbt? Lite högre hastighet och vi hade kunnat få skador för livet, eller till och med mist livet. Är det en påminnelse om att vi borde leva livet här och nu och inte vänta till sen? Fundera på vad det är vi verkligen vill och sen förverkliga det?

Jag tog upp detta med dottern. Frågade vad hon trodde. Vi ska nog lära oss att se oss för innan vi kör ut på en annan väg fick jag till svar.

There are no comments on this post.

Kommentera

