Egoism

I morse löste jag melodikrysset tillsammans med mina kamrater i Second Life, medan dottern tog sig sovmorgon. Vi hade planerat att åka till ett närliggande skidområde idag, och behövde tanka innan vi åkte. För att spara tid tog jag bilen och åkte för att tanka medan hon åt frukost. Det kändes lite oroligt att köra med fronten lite på svaj så jag bestämde mig för att söka upp en verkstad för att få lite hjälp att sätta fast den. Det finns inget som inte går att lösa med lite silvertejp, och det blev räddningen även denna gång.

På väg tillbaka till stugan blev det stopp. Cirka tio bilar stog i kö precis vid vår infart. Det visade sig att två bilar krockat och några var skadade och man väntade på räddningstjänst och ambulans.

Så stog jag där igen. Och funderade. Är det nåt ändå som jag ska lära mig? Det har hänt flera saker de senaste dagarna, inte bara min egen krock igår, utan flera händelser efter vägen som fått hjärtat att hoppa till lite extra.

Till slut blev vi vinkade förbi olyckan och jag kunde köra tillbaka till stugan. Vi bestämde oss för att inte åka iväg nånstans, utan tog oss upp i backen på en gång i stället. Det blev en härlig dag trots allt. Strålande sol och perfekt underlag att åka på. En god Chili åt vi i toppstugan när hungern slog till och sen åkte vi till liftarna stängde.

Tillbaka i stugan har jag ägnat mig åt yoga, bastu och en kall öl. Just nu känner jag en stor tacksamhet över att få sitta här med ömmande lårmuskler. Och än en gång inser jag vad viktigt EGOåret är. Det är nu vi ska göra det vi vill! Som en klok man sa…man ska vara egoistisk men inte snål. Det var bra sagt!!

There are no comments on this post.

Kommentera

