Jag har fattat nu!!

Idag skulle jag åka till en kursgård som en vän till mig driver. Jag skulle få en behandling för rygg och nacke, som bråkat lite på sista tiden.

Jag har kört dit hur många gånger som helst, men idag svängde jag plötsligt in på helt fel väg. Förmodligen var jag långt bort i mina tankar. Den här vägen var smal, krokig och inte plogad på ett tag.

Jag körde en bit innan jag kom på att detta blev ju fel. Vet att det i slutet finns en öppen plats med vindskydd så jag tänkte att jag tar mig dit och vänder. Det var halt och slirigt men det gick bra.

bild lånad från torpskola.se

När jag kom fram så insåg jag att jag nog inte skulle köra den lilla backen ner för att vända utan bestämde mig efter lite funderande att BACKA tillbaka. Jag körde in i snökanten en massa gånger, men klarade mig tillbaka utan att köra fast.

Nar jag stog där nånstans mitt på den kurviga lilla vägen och hade fått köra fram en bit för att ta om så sa jag högt
– Ja men jag har fattat nu!!!! Jag vet att det är nåt som jag gör fel!!!
Men var lite bussig nu då!!!

Någon försöker säga mig något!!!

5 svar

  1. Okey nu får vi försöka bena ut vad som händer,men ändå inte händer
    1 Har du tagit nåt beslut som inte landat rätt i magen?
    2 Har du ofattade beslut som ligger i magen?
    3 Måste nån annan ta ett beslut som påverkar din väg?
    4 Behöver vi åka till Egypten?

  2. Ibland handlar det inte om att ta beslut utan att faktiskt acceptera ett fait accompli. Och det kan vara nästan svårare.

    Och Egypten är aldrig fel, haha.

  3. Svar till Ewa
    1 Nej
    2 Ja
    3 Nej
    4 Jaaaaaaa

    • 2 rätt av 4 möjliga!! Vi borde träffas snart

  4. […] sin kommentar på inlägget Jag har fattat nu! frågar Ewa, har du  ofattade beslut som ligger i magen? Och det har jag ju så klart. Säkert […]

Kommentera

