Titta på TV

Så mycket som jag tittar på TV nu har jag inte gjort på länge. Ja… tittar och tittar, jag tjyvsover rätt ofta. I kväll lyckades jag hålla mig vaken och intresserad under melodifestivalen. Mycket tack vare att jag är tävlingsledare för den prestigeladdade tävlingen som familjen ägnar sig åt,och ägnade mig åt poängräkning.

Sen skulle det tittas på skidor. När Södergren ramlade och Hellner låg långt där bak han också, så föll tröttheten över mig och jag intog ryggläge i soffan. Det gick nog inte många sekunder innan jag somnade.

Att jag somnar framför TV:n är känt. Om jag säger att jag ska titta på en film, skrattar övriga familjen och undrar hur många minuter då. Så när jag lägger mig på soffan så är det liksom ingen som bryr sig om att jag somnar, och inte väcker dom mig heller.

Nu hde jag tur. Tur att det blev så spännande. För det blev så pass livat i rummet att jag vaknade och fick vara med om den fantastiska avslutningen, som gav Sverige två medaljer.

bild lånad från aftonbladet.se

När jag berättar att vi oftast sitter vid varsin dator på kvällarna, kan jag få lite märkliga blickar och konstiga kommentarer. Som att, är det inte trist att inte göra något tillsammans, typ se en film eller nåt program på TV. Men ni fattar ju så kul det är att titta på TV med mig!

Sa jag förresten att jag leder melodifestivaltävlingen…?

There are no comments on this post.

Kommentera

