Ett stölleprov

Jag ska åka till Öland med lillebror några dagar. Vi kallar det ett stölleprov, men det mest stolliga blir nog att ta sig med bil från Stockholm till Kalmar. Förhoppningsvis har det lugnat ner sig lite med snökaoset till på onsdag förmiddag.

Jag ser framför mig hur jag ska promenera, meditera och ta mig an de böcker som jag inte hunnit läsa. Jag ska också sitta med datorn i knä och skriva lite samtidigt som pappa och lillebror dricker öl och ser på hockey. Mysigt ska det bli!

Vi har en uppgift under bilresan också. Att lyssna in oss ordentligt på Kents senaste. Vågar jag erkänna att jag inte gjort det tidigare? I alla fall så är det dags för det nu, för på söndag, på väg hem igen, blir det Kentkonsert i Stckholm! Jag har tidigare skrivit om min Kentfobi, och ni som läst det inlägget förstår vad stort detta är!

5 svar

  1. Du kommer icke att bli besviken. För mig är albumet Röd Kents allra bästa 🙂 Jag har definitivt lyssnat in mig på det, kan jag lova. Ser fram emot konserten nu och igår lyckades jag byta mina biljetter till lördagens konsert. Nedräkningen kan börja!

  2. Vet att du kommer att klara provet! men känns som att du tror att du kommer att hinna jättemycket dessa dagar, varför inte prova att bara vara?

    • Nu förstår jag inte riktigt hur du menar Ewa…

  3. Låt höra då om alla böcker du läst,alla blogginlägg du gjort och alla underbara långa promenader du tagit?Vad jag hoppas att du hunnit göra är: vara med de dina,lyssnat på Kent,sovit länge,fikat och ätit gott.

    • Ewa…du känner mig för väl 🙂

Kommentera

