Onödigt köp?

Jag har köpt en motordriven maskara. Låter det galet? Ja det är det förmodligen. Visst blir fransarna svarta och lite längre, de klibbar inte ihop sig, och den sitter rätt bra hela dagen. Men det finns ju flera maskaror som uppfyller dessa kriterier. Så hur motiverar man sig då att köpa just denna till synes onödiga produkt.

I mitt fall var det så att jag glömde min necessär hos dottern förra helgen, så när jag skulle till stora kuststaden på konsert så tyckte jag att jag borde inhandla lite nytt smink. Eftersom jag var på gott humör och och kära kamraten tyckte att en sån här ska du köpa, så kändes det lite busigt och jag slog till.

det kan vara en sån här...eller så är det en annan...

Och nu har jag kommit på varför den är så bra! Varje morgon när jag ska måla ögonfransarna så blir jag alldeles full i fniss. Kan inte låta bli att le över denna galenskap. Och det är ju en riktigt bra start på dagen. Eller hur?

Ett svar

  1. men faktiskt så är det ju de! sen blir ju utmaningen att hålla i glädjen resten av dagen!

Kommentera

