Sol och värme

Inte förrän jag kände värmen mot huden och såg blommor blomma insåg jag hur kall och solfattig den här vintern varit. Genast vaknade livsandarna till liv igen.

En vecka här i Agadir var precis vad jag behövde just nu känner jag. Det borde vara en mänsklig rättighet för alla nordbor att få åka till varmare land efter en sån här vinter. Vi delar upp veckorna, som sportlovet ungefär, och sen så turas vi om och åker. Tror inte att den vecka folk är borta från jobbet gör någon större skillnad då alla kommer att komma hem med fördubblade krafter. Så i slutändan kommer vi alla att tjäna på detta.

Jag kanske ska föreslå det för Sahlin…det är ju i alla fall valår.

2 svar

  1. Låter underbart, min röst är given, men frågan är ju om det räcker med en vecka, ska vi inte slå till med två direkt?

  2. Låter ju härligt! Jag skulle då verkligen inte ha något emot det 🙂

Kommentera

