Good people meet good people

Idag när jag gick från stranden upp till hotellet satt en man på muren vid strandpromenaden. Det kommer en komplimang så där bara i farten, som verkar vara det vanliga beteendet här. När jag kommer tillbaka ser jag att han står med några papper i handen och har precis pratat färdigt med en förbipasserande man. Eftersom jag är hungrig frågar jag om det är något matställe han gör reklam för. Nej, det är det inte men han kan visa oss en bra restaurang om vi vill äta tagine. Vi vill ta med mat och äta på stranden svara jag. Ja men då ordnar vi det säger han.

Vi går till en restaurang i närheten och han pratar med ägaren som lovar att vi ska få ta med till stranden. Vi sätter oss och pratar en stund och vi får tips om hur vi ska få den vackraste solbrännan. Argan olja ( som vi redan skaffat efter tips från våra hippievänner) blandat med lite lime.

Till slut kommer mannen från restaurangen ut med en bricka med det typiska kärlet för targine och en korg med bröd. Vår vän bär det hela åt oss ner till stranden och meddelar att när vi ätit färdigt kommer han och hämtar och bär tillbaka. Dessutom går han och talar med strandvakten eftersom det är förbjudet att äta sån mat på stranden. Men nu är det ok, meddelar han när han kommer tillbaka.

Kycklingtagine serverad på stranden

Jag säger att vi känner oss lyckliga som träffat en sån snäll och trevlig man som honom. Och det är då han säger…Good people meet good people. Och är det så måste vi vara väldigt goda människor.

There are no comments on this post.

Kommentera

