Bonussemester

Jaha…då var vi i Österrike då. Det var inte alls vad jag hade tänkt mig, men vi får ta vara på dagen som vi får här. Det är vår, träd och blommor blommar och solen skiner. Vi hade kunnat haft det sämre.

Fast visst är det jobbigt att åka buss så långt. Vi klev på kl 7 söndag morgon i Thessaloniki, och har efter ett dygn kommit till Österrike. Jag har kissat i skogen i Makedonien, ätit lunch i Serbien och sovit mig igenom Kroatien och Sloveninen. Vi stannar var tredje timme ungefär för toalettbesök och ibland vid någon mack så att vi kan handla lite snacks. Vi har ingen aning om hur fortsättningen ser ut eller hur lång tid det tar.

Vårt hem i några dagar

Den största fördröjningen blev vid gränsen till Serbien, där det visade att en passagerare hade Marockanskt pass och hade behövt visum. Han och hans sällskap fick kliva av och gudarna vet var de är nu. De flesta är vid gott mod, men jag kan tänka mig att stämningen i barnfamiljsbussen är annan än den i vår.

Här blev det stopp

Nu ska vi ut och njuta av lite vår. Kanske tar vi med oss lite hem.

There are no comments on this post.

Kommentera

