Det kunde varit värre

Om cirka åtta timmar är vi i Stockholm. Vet inte hur många mil i buss vi har bakom oss men det är en del säger mina fötter som är stora och runda. Förkylningen som jag lyckats hålla undan i Marocko, tar nu ny sats då esperitoxen är slut. Vi kommer att vara hemma fem dagar senare än beräknat, men ändå…det kunde ha varit värre.

Jag hade kunnat vara den engelska kvinna jag mötte på flygplatsen, som inte hade bokat sin resa själv, och som desperat försökte komma med det sista planet till Paris, för att sen försöka hitta ett tåg därifrån.

Jag hade kunnat vara den marockanska kvinna, med uppehållstillstånd i Sverige men marockanskat pass, som inte kom över gränsen till Serbien, utan fick försöka ta sig därifrån på egen hand.

Jag hade kunnat vara en av föräldrarna i ”barnfamiljsbussen”, som inte fick vatten, när vi andra bussar fick det, och bara blöjor i storlek 0-6 månader.

Jag hade kunnat vara kvinnan som fick slut på sin medicin och fick försöka få tag på ny i Graz vid stoppet där.

I buss genom Österrike

Jag hade kunnat vara en av reseledarna, som i stället för att ta flyget hem efter sin säsong i Marocko, plötsligt fick ansvar för 300 mer eller mindre frustrerade svenskar i buss genom hela Europa, och få skäll hela tiden för saker jag absolut inte kunde rå för.

Jag hade kunnat vara en av dom som får sin resa inställd, eller som sitter på någon flygplats och inte släpps tillbaka in i landet jag precis besökt.

Men jag hade också kunnat vara en av dom som hade modet att stanna i Agadir, för att sen åka hem när flyget går igen. Det kommer att gräma mig lite om de är hemma samtidigt som oss. Men om det dröjer kanske jag känner mig nöjd över mitt val ändå. För nu längtar jag efter mina nära och kära!

3 svar

  1. Det bästa är ju faktiskt att du är du! Du som är nyss hemkommen från en lite längre semester än planerat, med många intressanta möten, annorlunda upplevelser, nya insikter, galna upptåg och hysteriska skrattanfall i bagaget.

    • Ja jösses!!
      Vilken annorlunda semester det blev än den vi planerat, och så mycket vi fått med oss i bagaget!
      Hur ska det gå?

  2. Måste erkänna att jag var skeptisk, men inte längre ”Dont worry, be happy!!” Nu funkar det jag får mail.

Kommentera

