Fulladdad

Oj vad du är laddad och full av energi, sa käre sambon när jag kom hem idag. Och då ska man betänka att hemresan tog i runda slängar 90 timmar och att 60 av dom tillbringades på buss. Efter hemkomst till Arlanda och några timmars sömn på rest and fly, var det dags för tåg upp till Sundsvall och sen bil hem. Som grädde på moset har jag en riktig busförkylning, som bara den ensam hade kunnat däcka mig.

X2000 på väg mot Sundsvall

Men nu går jag runt här hemma, viftar med armar och händer, skrattar och berättar. Det tar liksom aldrig stopp. Å du vet nästa gång…säger jag, och det är liksom helt självklart att det ska bli en nästa gång. Det bubblar i hela kroppen när jag berättar, och jag ska försöka behålla den här känslan så länge jag kan.

Du har varit med om ett mentalt styrkeprov sa kära väninnan idag då jag berättade om vår bussresa. Så hade jag inte tänkt på det. Jag ska fråga om man kan få något slags diplom för det…

There are no comments on this post.

Kommentera

