Nu är det synd om mig!

Min mamma kände på sig när jag var sjuk. Då ringde hon och frågade hur det var, och sa åhhh…vad det är synd om dig. Och så kändes det genast lite bättre.

Jag har inte samma förmåga som henne. I alla fall så har jag inte utvecklat den. Men jag är bra på att tycka synd om. Så mina döttrara och min bror ringer 0ch talar om när det är dags. Dom beklagar sig ordentligt och jag ojar mig och tycker synd om, och så känns det lite bättre.

Snart är jag frisk!

Nu är det dags att tycka synd om mig. Jag har sällan haft en förkylning som den jag har nu. Kanske beror det på att jag aldrig är sjuk så jag har glömt bort hur det är. Men jag nyser, snorar, hostar, har ont i halsen, öronen och tryck över bihålorna så att ögonen tåras. Allt på samma gång. Brukar det inte komma lite i sänder?  Eller är det här en speedvariant, så på söndag är jag helt frisk?

7 svar

  1. Låter som den typiska speedförkylning 😉 Den är över på Söndag! Å jag tycker JÄTTESYND OM DIG! Massor av krya på dig kramar!

    • Tack Marie! Nu känns det genast lite bättre 🙂

  2. Helt klart mest synd om dej i hela världen just nu! ( blir lite rädd att jag är smittad)

  3. Och en sak till, om du varit man kanske du varit död, hemska tanke….

    • Men klagat hade jag förmodligen ändå orkat med

  4. Jag är ju din kusin på Kvist-sidan och kvinna så jag kanske kan få ersätta mamma ikväll och fråga hur det är med dig och säga åhhh…vad det är synd om dig!

    Sköt om dig, vila och drick mycket, så ska du se att den ger sig!

    BAMSEKRAM!!! Krya på dig!!

    Efter den resan behöver kroppen vila och för att få dig att låta den göra det så fällde den undan benen på dig i några dagar.

    Tack underbara faster Hjördis i himlen att jag fick föra din talan för en liten stund.

    • Tack Anna!

Kommentera

