You have nothing more to get

Orden är min kära väninnas, fast jag tror att de kan komma från Eckard Tolle, men detta är en obekräftad uppgift. Jag tyckte att det här lät väldigt deprimerande när jag hörde det först. Lite som…nu är det kört för din del. Du har inget mer att hämta.

Nu förstog jag ju att det inte var så, med tanke på kära väninnans livsinställning. Så i går fick jag förklaringen. Lev här och nu! Vänta inte på att något ska ändras innan du kan börja leva! Så det var ju inget nytt, mer än sättet att uttrycka det på.

För detta har vi ju hört förut. Eller hur?  Hur många gånger säger vi inte…bara jag har jobbat undan det här…bara jag har gått ner 5 kilo…bara jag har råd…Och då ska livet plötsligt bli fantastiskt. Och samtidigt vet vi innerst inne att det är inte så det fungerar, det går lika bra att börja här och nu.

It’s your choise, står det på blocket som ligger bredvid tangentbordet. Jag har fått med mig det från någon kurs på något Choice hotell.  Jag sitter och läser den där meningen om och om igen, och tänker att det är väl bra att inse att det är här och nu och inte vänta. Men sen då? Jag måste ändå göra val. Ta tag i möjligheterna som kommer. Inte leta och sätta upp mål, men gripa när det kommer förbi. Känna in och uppleva.

Jag har bestämt mig för att göra det som gör mig lycklig, säger herr Ödla. Visst låter det självklart och enkelt? Men tillåter vi oss det?

2 svar

  1. Ja du, det finns inget mera att hämta, låter ju hårt,men när du beskriver det som du gör kan jag bara instämma. Från vem behöver vi tillåtelsen? Oj det var visst hos oss själva! Nu blev det jobbig….

  2. Detta får mig osökt att tänka på att ”jamma”, något som verkligen sker i nuet. Hur befriande är det inte att bara sitta ett gäng och köra på de låtar, impulser som ”dyker upp”. Fångas av stunden och med hjälp av musikens universiella språk ”jamma”/”måla en tavla”. Och varför gör jag det så sällan?
    Och tänk vad underbart om man kunde lära sig att använda sig mer av känslan i ”jammet” i vardagen. STÖRTSKÖNT!
    När du förgyllt NY med ett besök kan du ju alltid ”svänga” förbi om lusten faller på och ”måla en tavla” med mig, vad det nu innebär just då? 😉

Kommentera

