New York

I fjol fyllde jag 50 år. Det var riktigt läskigt. Inte för årens skull, det tycker jag mest är skönt och ger mig rätt att göra lite som jag vill, utan för att bli firad. Jag gillar inte riktigt att stå i centrum på det sättet. Flera år innan, när detta kom på tal, sa jag att jag skulle fira min födelsedag i New York tillsammans med barn och sambo. Och de som ville fira mig fick komma dit.

När så dagen började närma sig fick jag för mig att jag kanske ändå skulle ha kalas. Fråga mig inte var det kom ifrån, jag kanske hade feber den dan. Hur som helst så nämnde jag det för min kollega som genast nappade och sa, klart du ska! Jag hjälper dig att fixa. Jag hade ett villkor också. Och det var att vårt gamla band, Backwood Inc skulle uppstå för kvällen. Lyckligtvis kunde min bror ställa upp som vikarie för vår keyboardist som inte kunde vara med på grund av annat kalas.

Here I come!

Det blev en fantastisk fest!  Och det bästa minnet från förra året. Mina kära kamrater fixade mat och andra praktiska saker runt festen. Själv behövde jag bara njuta och delta. Det sjöngs, det spexades och det dansades till morgonen.

I present hade jag önskat mig en slant insatt på ett resekonto. För New York resan fanns fortfarande kvar i planen, och på så sätt kunde jag både äta kakan och ha den kvar. Och nu är det dags! Nästa vecka sätter jag mig på planet igen, och hoppas att alla askmoln håller sig undan den här gången.

Det ska bli spännande att se hur den här resan påverkar mig.  Annat ressällskap och en totalt annorlunda miljö. Jag är spänd av förväntan.

Ett svar

  1. – Inte ett askmoln i sikte,- Å festen var helt underbar,
    -å resan kommer att bli underbar, det enda man kan undra över är om du verkligen har rätt ressällskap? (jag är inte ett dugg avundsjuk!) klart du har! ser framemot alla spännande inlägg från ”over there!”

Kommentera

