Hur lär man sig engelska på bästa sätt?

Efter en vecka här är jag mest imponerad över sonens kunskaper i engelska. Eftersom han går i fyran har han ju hunnit med några årskurser med engelskundervisning, men det är inte förklaringen.

Han beställer själv på restaurangerna, frågar i butikerna och hängde med i skämten på den Comedy Show vi såg en kväll. I dag skulle han och en av storasystrarna åka tillbaka till hotellet en stund innan oss andra. När vi kommer tillbaka till hotellet berättar hon hur han hoppat in fram i taxin och sedan konverserat med chauffören hela vägen hem, som dessutom var indier med en ganska kraftig brytning.


Jag hakade på och skröt över andra tillfällen under veckan då jag förundrats över hur lätt han både förstår och uttrycker sig. Sonen tittar på oss ett tag och säger.
-Jag har faktiskt spelat World of Warcraft i tre år. Jag kan engelska. Vem sa att det är skadligt att spela mycket dataspel när man är barn?

2 svar

  1. Jo det är sant att man lär sig en hel del via datorspel fast en del problem kan uppstå också jag minns att jag slet sönder två stycken TAC II joystickar när jag skulle göra kombinationen footsweep + back roundkick i Int. Karate II då rör man joysticken först snabbt rakt ner sedan diagonalt upp åt höger tajmade man in den kombinationen så var man oslagbar det var nämligen dom sparkar som hade längst räckvidd.

    TAC II blev av Datormagazin utsedd till bästa joystick det året på grund av sin robusta konstruktion.
    Jag har alltid levt mig in i allt jag gör.
    Men vet man om det så är det ju okej.

    • Fast skada på materialla ting är inte lika allvarligt tyker jag. Jag vet en man som fick operera tummarna på grund av för idogt användande av joysticken.
      Men efter den här erfarenheten måste jag nog säga att fördelarna uppväger.

Kommentera

