Bråte eller kuriosa

För sex år sen slängde jag mina dansskor. Det ångrade jag till i fjol när jag köpte nya. Det har även hänt att jag slängt andra saker, men det är sällsynt. Till saken hör att jag har ett väldigt stort hus som vilar på en cirka 200 kvadratmeter stor källare. Den är full kan jag berätta. Den är inredd med fem lägenhetsförråd, samt ytterligare några rum av olika karaktär, och det finns inte en enda tom yta. Hela källaren är full av grejer. Då börjar ni förstå eller hur?

När min bror och jag för något år sedan skulle tömma våra föräldrars hus, fick jag en tillsägelse av honom. Nu tar du inte reda på saker som du ställer i källaren. Ska du inte använde det eller ha det framme så lämnar vi det till auktionsfirman. Det är bättre att någon annan får glädjas åt det. Klokt! Och jag gjorde faktiskt som han sa.

Nu har jag också kommit till den punkt där jag inser att det som finns i min källare eller i mina skåp faktiskt kan glädja någon annan, i stället för att stå till ingen nytta hos mig. Så när min kamrat Slevewa frågade om vi skulle ha loppis i sommar var svaret givet.

En annan bazar

Nu har vi hyrt lokal.  Och snart öppnar vår Bazaar. Förhoppningsvis kommer jag att glädja andra med mina saker som jag tar dit.

Välkomna!!

3 svar

  1. Det låter så fint när du skriver att du kommer att glädja andra, för så är det ju 🙂 samtidigt kommer ju vi att bli glada för vår egen skull också och det är inte att förakta!

  2. Heja KvistLena!!
    Vilket bra initiativ!!! Va skönt det ska kännas att prylarna blir använda och att du får pengar att göra något du vill just nu istället.

    Vi är samlare vi människor och hela livet ägnar vi åt att samla på saker, pengar, ”you name it”. Jag läste någon gång om en ö där människorna valde att äga väldigt få saker av den enkla anledningen att ön varje år svämmades över med vatten ifrån havet (flodvåg kanske vi skulle säga nu) och de blev av med allt ändå.

    Åsså var det ju det där med sinnesfriden!!

    Bra jobbat!!
    Kram
    Anna

  3. Jag borde göra precis så som du, och fixa en loppis i sommar! Glädja någon annan 🙂 Mitt förråd är proppfullt. JAg sparar för ”det kan vara bra att ha”, men det är sällan jag använder sånt där ”kan vara bra att ha”. Ha en fin lördag!

Kommentera

