På Bazaar’n

Jobbar jag på Bazaar’n lite till och från under dagarna. Det är ett trevligt ställe. Folk kommer och går, alltid dyker det upp nån som man kan surra med en stund. Dottern har gjort ett storartat jobb i sommar, skapar trivsel och har samtidigt stenkoll på alla prylar. Och det är fler än jag som ser Bazaaren som ett ställe där man kan gå in och njuta en stund av en avslappnad milö.

Ta en kopp kaffe på Bazaar'n

Jag har verkligen gjort en storrensning i sommar. Nästan varje dag åker nya grejer med hemifrån och till Bazaaren. Allt värderas efter hur troligt det är att det någonsin kommer till användning igen. Och det är inte mycket kan jag berätta. Någon sa att det som inte använts på ett år, kan lika gärna slängas eller ges bort. I min källare har jag hittat ouppackade lådor från nån flytt för mer än femton år sedan. Jag kommer knappast att sakna dom grejerna.

Vi fyller på och fyller på...

Nästa fråga är…får man sälja sånt man fått eller tagit reda på efter gamla släktingar. Ja det får man! Jag vet själv hur glad jag blivit för saker jag fått i present eller fått ärva. Jag har använt dem ett tag, men sen står de oanvända och tar plats i nåt skåp till förmån för något annat som glädjer och piggar upp. Nu åker det bort till Basaren för att glädja någon annan. Det roligaste på dagarna är att se hur glada vi kan göra människor genom våra saker. De som verkligen hittar något som de letat efter, behöver eller helt enkelt bara tycker om. Att vi sen får härligt luftiga skåp och lådor samt lite pengar räknas i sammanhanget som ren bonus.

Pengarna har jag för övrigt bestämt mig för att använda till  något jag inte skulle göra annars. Jag återkommer till detta när planerna börjar bli mer konkreta.

3 svar

  1. Våra grejer lär ju dra in stora slantar…

    • Jaa…och eftersom vi tar sån fet provision så blir det en hel del 🙂

  2. En turist och tillika trogen kund som bott på campingen sa i lördags: – Nu åker vi hem på måndag, men lova att Baazar’n finns kvar när vi kommer nästa sommar, för det är så trevligt här! Sånt är ju väldigt roligt att höra.Jag tror som du att många tittar in för lite social samvaro, och det var ju vår mening.

Kommentera

