Tapperhetsmedalj tack!

Varje morgon kliver jag upp klockan åtta, drar på mig bikini, tar min i förväg packade korg och åker ner till badet och simmar. Ibland en timme, ibland bara en halv. På vägen hämtar jag upp Ewa. Orange och grann i sin kaftan står hon vid brevlådan och väntar. Det är en bra start på dagen. När jag kommer hem ren från topp till tå och med vaken kropp, sätter jag mig och äter frukost i lugn och ro. Sen kan dagen börja.

I morse var det 12 grader!! Dessutom blåste det. Men solen sken så jag blev lite lurad och kände inte ishavsvindarna förrän jag klev ut på bron. Och då var jag ju redan på väg. Turligt nog var vattnet varmt i bassängen. Men det kan ju också ha berott på jämförelsen med luften. Så länge jag höll mig i rörelse under vattnet gick det bra, men försetäll er hur det var att kliva upp sen! Kunde inte låta bli att tänka på mina barn som heroiskt gått på simskola under samma förhållanden. Det måste menligt ha påverkat deras barndom.

Så nu vill jag ha tapperhetsmedalj!! En stor. Dessutom vill jag ha sommarvärmen tillbaka. Det kan inte stämma att det ska vara sånt här väder när det fortfarande är juli. Var kan man överklaga det?

There are no comments on this post.

Kommentera

