Svårigheten att göra ingenting

Jag ägnar några dagar åt att träna på det jag kan sämst. Att göra ingenting. Hela tiden dyker saker upp i mitt huvud som jag borde göra. Men när jag ska ta tag i det så rinner lusten och orken av mig. Därför bestämde jag mig för att verkligen inte göra någonting. Möjligen läsa.

Hur tror ni det går? Inte bra alls kan jag meddela. Jag sätter mig på bron. Läser två sidor, och springer sen in för att det känns som om det är något jag borde göra. Kommer på att jag inte ska göra något. Flyttar på några pinaler, går runt lite, flyttar runt på några pinaler till, lägger mig en stund på soffan, hoppar upp och börjar om.

Kära väninnan förklarade en dag att när den här känslan dyker upp ska jag sätta mig och våga tänka igenom känslan. Det är ännu svårare än att göra ingenting kan jag meddela. Jag kommer att behöva en långt träningsläger för att lära mig detta.

En sen natt, eller tidig morgon beroende på hur man ser på saken,  kom jag och Slevewa på att vi måste tillåta oss att ha tråkigt. Det har jag alltid hävdat när det gäller mina barn. Det är helt ok att ha tråkigt! Då blir det roliga roligare. Men själv undviker jag att ha tråkigt så långt det är möjligt. För vem vill framstå som en tråkig person? 

Men från och med nu ska jag tillåta mig det. Tråkigt ska jag ha! Tråkigt tråkigt tråkigt…

2 svar

  1. Ja in med det i agendan Lena! Sätt av en timme då och då till just tråkigt! Du kan väl snurra på en strumpa eller nåt så att fungrarna har att göra för sej…?
    kramen

    • – Att det skulle finnas risk för att du blir en tråkig person, ja du finns den? å jag ska hjälpa dej allt jag kan att ha tråkigt, tråkigt, tråkigt!

Kommentera

