Glöm en sak om dagen!

Jag har fått lära mig att meningen med livet är att lära sig något nytt varje dag. Jag tycker att det är att förenkla livet lite, men det kan ju ändå vara ett rättesnöre har jag tänkt.

Nu har jag, av en klok kamrat, fått lära mig ett nytt sätt att se på saken. För att utveckla vårt intellekt bör vi lära oss en ny sak varje dag. MEN för att utveckla vår själ ska vi GLÖMMA en sak varje dag! Nu förstår jag ju att detta har en djupare mening än den som slog mig nu när jag skriver. Jag tycker nämligen att jag glömmer allt. Och har lite dåligt samvete över det.

Känns det igen?

Men så läste jag i Aftonbladet om de 20 vanligaste sakerna vi glömmer. Och jag måste säga att det är rätt världsliga saker.

Att dricka kaffe/te, som sedan kallnar
Var du lagt nycklarna
Vad du skulle handla
Ta ut tvätt ur tvättmaskinen
Att ta ut maten ur frysen
Ladda mobilen /i Pod
Att inte svära inför barnen
Fylla på toapapper
Var du parkerat bilen
Vännernas barns födelsedagar
Vattna blommor
Din ålder
Vännernas födelsedagar
Spela in ditt favoritprogram
Bröd i brödrösten
Tacka för senast
Vännernas barns namn
Köpa mjölk
Låsa bilen
Var du lagt plånboken

Förutom att lägga bort plånbok och nycklar, vilket kan vara både oroande, irriterand och tidsödande,  så är inte det andra nåt att bekymra sig om tycker jag. Så nu tänker jag lugnt fortsätta glömma och kanske få en friskare själ på kuppen.

2 svar

  1. Men jag förstår inte riktigt, varför skulle det vara bra att glömma?

    • Man ska glömma sånt gammalt skrot som bara ligger och snurrar runt i skallen. Sånt som redan hänt och vi ändå inte kan göra något åt.

Kommentera

