Kuvösen

Jag kan lugnt erkänna att det är navelskåderi jag ägnar mig åt nu för tiden. Och det är en spännade sysselsättning kan jag berätta. Inte klokt vad mycket som dyker upp när man har tid att ta tag i tankar som rusar förbi. Plötsligt kan det dyka upp saker ur minnet som jag lagt undan långt nere i arkiven.

Under den här tiden har jag dragit mig undan i stort sett allt och alla. Det är som att alla intryck utifrån stör min process och jag blir så trött av minsta lilla. Jag får planera noga om jag ska ge mig ut i verkligheten så att jag kan hushålla med energin både före och efter mina utflykter. För mig som alltid kunnat köra på med full gas är det här en ovan situation. Det får inte hända för mycket, och jag måste planera in mina sovstunder under dagen.

Min räddning nu är det som jag kallar för min kuvös. Min stora mjuka filt som jag kryper ner under, sover och läker. Den här filten har blivit som en snuttetrasa. Jag känner mig som Snobben när jag drar omkring på den runt hela huset. Men favoritplatsen är ändå soffan.

Kuvösen

När jag inte använder kuvösen har den blivit hundens favoritplats, varför en lätt hunddoft har planterat sig i den. Kära sambon föreslog en dag att den borde tvättas. Panik! Tänk om den inte blir torr tills jag behöver den var första tanken. Lösningen blev att en ny ska inhandlas som kan användas som backup när den ”äkta” tvättas. Men jag måste erkänna att jag är lite skeptisk till detta arrangemang.

Den har en liten bonuseffekt också, kuvösen. På fredagar under idol, eller när vi ser en film, kommer kommer sonen och kryper ner bredvid mig. Att komma i närkontakt med elvaåriga söner är inte särskilt lätt, varför jag passar på att njuta av stunderna. Han brukar också se till att vi har lite godsaker inom räckhåll.

I dagsläget finns ingen plan för hur länge jag ska ligga i min kuvös. Det ska få ta den tid det tar. Men den dag jag kliver ur kommer jag att vara som pånyttfödd, det vet jag.

 

Ett svar

  1. Kära kusin!!

    Jag har många gånger tänk att jag skulle vilja ringa och stötta dig! Men så har jag kommit på mig med att det är precis det du behöver slippa just nu. Jag nöjer mig med att skicka stora kramar till dig här som du får (läsa) när du orkar istället!

    KRAM………………………….KRAM …………………………………………………….KRAM ……………………….KRAM……………..KRAM……………………………KRAM…………………………………………KRAM…………………………..KRAM…………………KRAM…………….o.s.v!!!!!

    Tänker på dig!
    Anna

Kommentera

