Konstig känsla

Det började igår. Jag kröp ner som vanligt i kuvösen på eftermiddagen. I vanliga fall brukar jag somna inom en minut, men nu kunde jag inte somna! Låg kvar en stund ändå och tänkte att nu har det väl börjat snurra i huvudet igen, men nej..jag kände mig rätt tom på tankar och avslappnad. Så efter en stund var det bara att kliva upp.

I morse vaknade jag innan klockan ringde, klev upp och tittade på kalendern med sonen och åt frukost. Tänkte att nu kommer jag att somna så fort jag har skjutsat honom till skolan. Men när jag kom hem igen kände jag att jag var pigg och började till och med att snegla på dammsugaren!!

Vilken märklig känsla! Jag minns inte senast det hände. Senast i helgen, under min weekend i Stockholm, kom den där obeskrivliga tröttheten över mig. Vi var ute på stan och var tvugna att snabbt ta oss in på ett kafé så att jag kunde få sätta mig en stund. Men att sitta på en stol var inte nog. Jag började titta mig runt för att se om det fanns en soffa där jag kunde lägga mig en stund, men hittade ingen. Då kommer tårarna. Det kändes så frustrerande att inte kunna bemästra tröttheten och jag insåg hur långt jag har kvar till jag är mitt gamla jag igen.

Så denna känsla idag är en gåva. Det finns hopp! Så idag ska jag njuta av detta, för även om jag i morgon är lika trött som vanligt igen, så vet jag nu att det kan komma såna här dagar igen.

 

Ett svar

  1. Åh vad glad jag blir! tänk att du sneglade på dammsugaren, nästa gång kanske du startar den också 🙂 Glöm inte bort att det tagit dej lång tid att jobba ner dej, å då måste det ju få ta tid att komma tillbaks också. Jag vet att den glada, pigga Lena finns kvar, för jag såg och hörde henne förra helgen. Hon var inte alls svår att locka fram, sådeså! Kraaam påre!

Kommentera

